torsdag 7 oktober 2010

I måndags började mitt nya liv. Sluta röka, träna, gå ner i vikt och äta hälsosamt. Det jobbigaste är rökningen. Men jag har klarat det hittils. 5e dagen idag. Jag käkar Cambridge till frukost och lunch, sen tillsammans med Julia äter vi GI-mat till middag, sen tränar jag på kvällen. Idag blir det hårdpass. 12.00 - Core (30min). 18.30 - Bodystep (60min). 19.30 - ViryaYoga (75min). & imorgon kör jag Yoga 12.00 (60min), och sedan spinning 15.30 (40min). Blir nykter i helgen också.

Allt detta är en sjuk omvändning för mig. Speciellt rökningen. Det är jobbigt, humöret sviktar och tålamodet är iprincip på noll. Är tacksam för stödet från vänner å familj. Det hjälper. När allt känns omöjligt och jag är påväg att ge upp , finns det alltid någon där att peppa mig. Jag ska klara detta, och ju fler dagar som går, desto mindre jobbigt blir det. Men ändå. I need the pepptalk.

Inga kommentarer: