tisdag 7 augusti 2012

Lördagens kalas blev lyckat! Mådde dock inte helt okej på söndagen som vanligt, men mindre dåligt än vad jag brukar. Blev käk och UFC på tjärhovsg. med gänget på söndagen. Har aldrig fastnat för detdär riktigt, men just då tyckte jag de va sjukt kul att se!

Annars då?
Har sjuk ångest. Sommarångest. Jag skojjar inte om vikten ökat med över 5 kilo. Jag känner mig som en flodhäst och trivs långt ifrån med mig själv. Träningen har halkat efter på semestern & alkoholintaget och onyttigheterna varit allt för stort. När den riktiga vardagen kommer igång, och vintern och mörka kvällar närmar sig, ska det bli ändring på det. Träningsmässigt är det inga problem, för träna gör jag och jag gör det gääärna!, men det är i maten det sitter. Skulle vilja ha nån som gick vid min sida hela dagarna och gav mig det jag ska äta när jag ska äta det, och dessutom laga maten. För laga mat, är bland det tråååkigaste jag vet!

Jobbångesten börjar också komma krypande. Är inne på sista semesterveckan och vet inte vad jag tycker om att börja jobba igen. Vissa stunder kan jag längta, andra stunder gruvar jag mer än någonsin.

Nä, jag känner verkligen att jag måste ta tag i mitt liv. Ordentligt. Frågan är bara hur jag ska klara av det. Är så många hinder ivägen föratt jag ska kunna starta om på nytt med allt, och jag är alldeles för svag föratt hoppa över dom hindrena.

Inga kommentarer: