torsdag 16 juni 2011

Gårdagen slutade mycket bättre än det började, det måste sägas. Träningen kändes så mkt bättre än jag trodde, sen efter träningen spelade jag och tre vänner beachvollyboll. Sen fick vi även veta löneförhöjningen igår också, och den kommer retroaktivt fr.om 1 okt. Så det blev en hyffsat bra klumpsumma perfekt innan sommaren :)

I eftermiddag ska jag iväg till LifeGene. Dom ska göra en hälsokontroll. Detta har jag valt frivilligt. Mkt föratt jag tycker det är rätt smart att ta reda på alla värden, och få veta vars man ligger "hälsomässigt". Det som kommer göras är:

Vad ingår i LifeGene hälsokontroll?
Det är alltid medicinskt utbildad personal av hög kvalitet som tar hand om dig.
Vi mäter:

Din längd
Midje- höft- och bröstkorgsmått
Vikt
Fettfördelning i kroppen (ett komplett BMI ingår)
Blodtryck och puls
Hörsel

Resultaten från de fysiska mätningarna får du veta direkt efter att mätningarna är gjorda.

Du får lämna blod- och urinprov och alla deltagare över 15 år får resultaten från följande
analyser inom en vecka på sin personliga hemsida:

Hemoglobin
Långtidssocker (IFCC)
Snabbsänka (CRP)
Njurvärde (Kreatinin)
Kolesterol
Apolipoprotein A1
Apolipoprotein

Sen kommer man var femte år göra samma kontroll. Läs mer på https://www.lifegene.se/introduktion/ . Värt att läsa.

Annars skiner solen, och förutom mina irriterande hemska drömmar på nätterna är jag faktiskt på riktigt bra humör idag.

Inga kommentarer: