torsdag 11 september 2008

myspys.


Annorlunda fotbollskväll för mig igår kan jag tala om för er. Eftersom matchen visades på kanal 8, och ingen jag känner har den kanalen, så slutade kvällen med att jag och Moa, klockan 20.15, slog på 103.6 på radion, tände massor av doftljus i lägenheten, gjorde det supermysigt, satt vid köksbordet med varsin öl, spelade kortspel och lyssnade på matchen ist. Det var faktiskt bättre än vad jag kunnat tänka mig. Vi hade det verkligen supermysigt och man lyssnade på matchen på ett helt annat sätt än när man tittar. Koncenrationen var skyhög kan jag tala om. När matchen var slut satt vi fortfarande kvar och spelade kort ända fram tills klockan blev kring 02.30 då vi insåg att det bara var några få timmar kvar tills vi skulle upp.
Men grattis sverige till vinsten. 2 -1 ! 3 viktiga poäng.
Idag slutar jag klockan 11. Studentsportardag! Student tänker ni? Jag är ju faktiskt ingen student, men jag är anställd av universitetet så därför har vi också en sån dag vilket innebär att vi bara går halvdag men ändå får skriva full dag på papperna. Det är rätt skönt. Så 11.00 lämnar jag jobbet, går hemåt, lägger mig i soffan och lär väl inom några fåtal sekunder somna.
Gmorron & gonatt. tjing
Höll på garva ihjäl mig åt Moa igår också. Satt och pratade med en vän i telefon där på kvällskvisten och han undrade vem som var där. När jag då presenterade Moa som "brorsans tjej" istället för "en kompis" vart hon rätt bitter och nästan skriker "- SANDRA, inser du att vi har känt varandra i 2 år och du presenterar mig FORTFARANDE som din brors tjej." Hennes ansiktsuttryck skulle jag nästan göra vad som helst föratt få se igen. Men Moa, du vet att jag älskar dig lika mkt som "brorsans tjej" som "min kompis" :) hehe!

Inga kommentarer: