torsdag 9 juli 2009

Det finns egoistiska människor på mitt jobb. De mest egoistiska jag känner. De bitchigaste jag vet, och jag går omkring och stör mig sjukt på det - varje dag. Folk tar verkligen förgivet att jag ska göra allt tungt skitgöra på detta arbete vilket jag snart inte orkar. Min rygg är totalt knäckt efter allt slit i bl.a disken. Det blir en inre stress när jag vet att jag ska hinna med allt "mitt" + mycket av alla andras göra eftersom dom bara lämnar och jag inte har samvete till att bara gå ifrån. Nu har jag kommit till den punkten där jag tänker strejka. Jag ska göra precis som dom. Göra "mitt" och sen skita i resten. Det är inte värt att få ryggproblem när man är såhär ung. Sen får det bli vilket liv det vill men alla går ändå på semester nästa vecka så då är det bara jag och sommarjobbare typ. Det är underbart. Allt blir så himla mycket trevligare. Och när dom kommer tillbaka får jag semester och det kommer alltså dörja sjukt många veckor innan helvetet bryter ut igen.

Nu har jag tagit en risk. Jag vet inte om mina arbetskollegor läser detta, men jag tar den risken. Jag orkar inte gå och hålla det inne, och jag är för snäll föratt säga ifrån. Så det får bli som det blir. Imorgon är det fredag. Det blir en kalaslugn helg för mig. Ska höra med far om jag kanske får låna bilen på lördag eller så och åka ut till stugan och stanna till söndag. Beroende på vilken dag jag skulle träffa Anna. Har inte träffat hon på evigheter så det ska bli mysigt. Jobbar dock söndag, men det gör absolut ingenting. Det känns inte ens liite jobbigt.

näe, nu ska dampsandra försöka jobba lite innan hon ska käka lunch med Moa i centralhallen.
tjing.

1 kommentar:

Anna sa...

Usch alltså! att två äckliga personligheter kan förstöra en arbetsplats asså!!

jag tycker verkligen att du ska göra som dom! Töm inte deras burar eller nånting!