torsdag 3 november 2011

Finns inte mkt att göra på jobbet idag. Kunde med gott samvete stannat hemma idag också istället föratt sitta här å snora å hosta. Hursomhelst va jag å Julia å käka på nattöppet idag, och efter det åkte vi till farmor och farfar å drack kaffe. Har så dåligt samvete över att man är där för sällan. Satt å kolla runt på lite träningsbloggar och hittade detta. Tyckte det beskrev allt rätt bra.


"Här kommer några tips på vägen mot att hitta din balans i träningen…


Val


Det viktiga att ha i tanken är att vi alla har ett val. Mitt val att träna och äta som jag gör är MITT val. Ingen annans och jag trivs med det, men det betyder inte att jag anser att alla borde sträva efter samma levnadssätt. Vi är alla olika och vi måste alla hitta våran väg. Se till att det levnadssätt du väljer oavsett om det är inom en speciell sport, på elitnivå eller som motionär så se till att valet är ditt!


Mål


Ha ett mål med din träning. Oavsett storleken på målet så se målet framöver dig och släpp de inte ur sickte. Är målet långsiktigt så försöka ha små delmål på vägen. Det gör resan mot det större målet kortare och lättare! Du ser utveckling och det kommer driva dig framåt!


Variation


Jag har skrivit det förut och skriver det igen! Variera din träning, våga testa nya saker, utmana dig själv. Gör det antingen ensam eller tillsammans med någon/några! Din kropp behöver detta, men det är även viktigt att ha i tanken att ”du blir bra på det du gör” Så släpp fortfarande inte ditt mål ur sickte, men det skadar inte att bryta mönstret lite då och då för att chocka kroppen!


Kost


Kost och träning går hand i hand. Hur stor påverkan kosten har beror på vilken nivå du tränar på, mål, gener etc! Men att sköta kosten är bra för alla och viktigt om du vill se resultat! Att äta regelbundet och då bra mat! Inget småätande, men självklart unna sig nått gott nån dag i v.


Lyssna på kroppen


Att lyssna på hjärnan och kroppen är A och O. Det är din hjärna som skickar ut signaler om längtan och glädje inför det du ska utföra och det är din kropp som ska utföra detta och utvecklas! Säger kroppen ifrån så ta då ett steg bakåt. Lär känna din kropp!

Träna stenhårt, sköt kosten och lyssna på kroppen så kommer resultaten…"

Inga kommentarer: