tisdag 16 december 2008

badbadday

Idag har jag en ovanligt dåligt dag. Håller på bli cpsjuk så jag har inga krafter till något, hostar halvt upp mina lungor till och från och halsen gör ont. Dethär är verkligen inte välkommet. Har inte kunnat sova på typ flera nätter heller, och då ska jag tala om att jag ändå gick och la mig strax efter TIO igårkväll. Vaknar hela tiden, vet inte om det är varmt eller kallt, och nätterna känns extremt långa. (Jag önskar att nätterna känns långa när man sover också, men icket). Jag skulle behöva hälla i mig cirkus 14 koppar kaffe eller något föratt piggna till. Mina ögon orkar knappt vara vakna, men kaffe nu funkar inte för min hals.

Alltså, denhär dagen kommer jag nog hålla mig ifrån allt som har med socialt umgänge att göra. Kommer inte att prata med många kan jag tala om. Sofia möjligtvis, men sen kommer jag stoppa in öronplupparna i öronen, slå på musiken och bara lyssna och försöka göra det bästa av dagen gällande arbetet.

-

Ändå en kul grej i det hela. Igår på lunchen berättade Linda om en ny spindelart som dom hittat i nått land nånstanns. Det jag hörde var att den var 13 METER i diameter, alltså, mellan benen såattsäga. I mitt chocktillstånd just då tänkte jag inte engagera mig i ämnet något mer utan lät det vara. Väl hemma sen skulle jag berätta för Micke om dendär extremt gigantiska spindel. 13 meter, det är helt sjukt!!! Han trodde mig inte. Jag blev smått upprörd men han trodde mig fortfarande inte. Vi skulle försöka leta upp det på internet (eftersom skulle dom ha hittat en TRETTON METER "bred" spindel bör det ju stå någonstans.) Hursomhelst. Vi hittade inget. Jag sa att jag skulle dubbelkolla på jobbet idag. (nu började jag tänka efter och inser att 13 meter va sjukt mkt men envis som jag är så ger jag mig inte)

I morse frågade jag Linda iaf. Och ack så fel jag hade. Klart den inte är 13 meter. Det är ju sjukt långt. Vet inte hur jag tänkte. Men jag rös till ändå. Eftersom den var 30 CM! & det är också stort. Iaf i mina ögon. Äckligt. Som en linjal alltså. Långa äckliga ben. Jag ryser. Jag hatar spindlar. aaah, nu får jag typ panik!


-

Imorgon har jag iaf en timmes sovmorgon ungefär innan jag beger mig ner på stan föratt klippa å färga håret. Kommer kännas konstigt, men förhoppningsvis blir det bra! & förhoppningsvis är jag på bättre humör i morgon också. Förhoppnignsvis blir jag på bättre humör idag. Förhoppningsvis kommer jag kunna träna ikväll, förhoppningsvis så blir allt bra! Förhoppningsvis.

4 kommentarer:

Stefan Alm sa...

http://se.youtube.com/watch?v=U-9GXVCwTiM&feature=related

Rätt stor den med ;-)

Unknown sa...

Stoppar du ÖGONplupparna i öronen? Eller är du bara riktigt trött?

Sen undrar jag hur i hela friden du tänkte? En 13 METER lång spindel?? Det vore ju större än mycket annat här på jorden ;-)

Sandra sa...

självklart menade jag ÖRONpluggarna...

Helt seriöst, nu när jag tänker efter så inser jag att jag tänkte jävligt sjuk. Men jag skyller på förkylningen. Sen när väl Micke berättade hur sjukt det lät och jag började inse det så är jag självklart för envis föratt erkänna att jag har fel precis just då. Jag väntade tills i morse istället. haha.

Sandra sa...

och btw, stefan...

Hade du tänkt ge mig en hjärtattack med dendär videon?! Jag höll ju på dö juh :) haha.