onsdag 10 december 2008

humor.

Efter en lång och kall vinter längtade det medelålders paret efter värmen. De bestämde sig föratt åka till florida där de varit de senaste 20 åren på deras bröllopsdag. Mannen var ledig lite tidigare och åkte ner före frun och upptäckte att de hade dator på rummet. Han beslöt sig för att mejla frun men missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka som nyss kommit hem från sin mans begravning. Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste brevet..

"Till min älskade hustru. Jag har kommit fram nu och jag vet att du är förvånad över att höra från mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett inför din ankomst i morgon. Längtar efter dig. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är väldigt varmt här nere. DS."

Inga kommentarer: