onsdag 8 april 2009

Jag har inte gått och lagt mig före nolltvå nollnoll på hela veckan. Samtidigt har jag klivit upp nollsex varje dag. Jag håller på kollapsa. Är så sinnessjukt trött så jag vet inte hur jag ska orka hålla ögonen öppna idag. Men, kroppen börjar bli van så det brukar lösa sig på ett eller annat sätt.

Igår efter träningen fick jag en glad överaskning. Ninni ringde... Vi kom överens om att hon skulle komma till mig och se hockeyn. Det blev hur trevligt som helst verkligen, även om det dock blev senare än vad det var tänkt. Det är ju kul att folk vill umgås med mig fortfarande efter allt!

Åker till sorsele i morgon. En helg med hela släkten (nästan). Räknade lite smått igår och kom fram till att vi ska bo ca 15 st under samma tak. Småbarn kommer springa runt, "gammlingarna" kommer prata snusk och jag kommer väl som vanligt mest att sitta och skratta. Skotrarna kommer att gå på högvarv och brädan ska fram någon dag. Kommer sakna vissa kusiner som inte tar sig dit över påsk (bl.a Peter och Linda) men det är bara att hoppas att vi ses snart ändå.


Nu måste jag jobba. Ända sättet att inte somna.

Tjing.

Skulle klara vad som helst.
Skulle aldrig säga nej.
Vad du anförtror åt mig,
ska
jag anförtro åt dig.

En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än,

För en tid som bara går och aldrig kommer igen.

Inga kommentarer: