måndag 28 september 2009

Jag har kommit fram till att min blogg har gett mig mycke skit under åren eftersom det ofta är här jag skriver allt skit jag inte orkar ta upp med personer i fråga personligen - öga mot öga, föratt jag hatar bråk och disskutioner. Speciellt när jag vet att jag kanske ska vara kring dessa människor flera år framöver, och mycket föratt jag inte kan uttrycka mig med ord när det väl gäller(skriva är så mycke lättare). Jag tänker saker och vet precis hur man skulle kunna säga, men så fort jag ska ta tag i det och säga vad jag tycker och tänker så blir allt bara fel så jag låter oftast bli. Sen går jag omkring och irriterar mig dagarna i ända och skriver ner här hur jag känner istället - vilket jag ska försöka sluta med. Även fast jag inte nämner några namn vet jag att folk tar åt sig, och jag förstår att dessa kanske tar illa upp. Även fast jag egentligen inte menar något illa med det jag skriver, men för att irritationen hunnit bli så stor att orden blir grövre och mer elaka än vad jag egentligen vill. Samtidigt vill jag verkligen inte bli den människan som går runt och klagar på att folk inte gör si och så, utan då tar jag mig hellre tid att göra saker och ting själv. Sen att folk är bitter (enligt mig) gör att mitt eget humör dras ner ordentligt vilket gör att jag blir en mer bitter person än vad jag vill vara. Folk som inte förtjänar det får ta skit. Det blir mer tjaffs hemma vilket jag tycker är så extremt tråkigt. Men i fortsättningen ska jag verkligen försöka, försöka, försöka att inte dra upp mina persoliga åsikter ang. vissa saker jag egentligen inte har med att göra, som jag egentligen inte bör lägga mig i men känner att jag ändå skulle vilja eftersom det skulle underlätta så himla mycket om alla verkligen hjälps åt med allt istället föratt bara klaga och gnälla. Jag vill inte vara denna bittra människa jag börjar bli. Jag för nöjja mig med det jag har och sluta bli irriterad över vad jag inte får.

Nu vill jag bara att det ska bli fredag. Jag ser fram emot en trevlig helg med trevligt sällskap! Och jag hoppas verkligen att det inte inte inte ska regna i helgen.

Inga kommentarer: